Tuesday, February 19, 2008

Financiën


Bij ons in de kerk hebben we elke maand een thema. Thema's die aan de orde zijn geweest de afgelopen tijd zijn bijvoorbeeld; alcohol wel of niet, sexualiteit, jongeren en internetgebruik. Deze maand is dus de maand van de financiën. Vanavond gaat onze voorganger hierover spreken en dan wordt de komende tijd het onderwerp uitgediept in de celgroepen (elke wijk/dorp heeft een groep).


Een hele tijd geleden was ik een beetje zat om telkens maar dingen in mijn leven te verbeteren. Alles kan en moet beter, maarreh...is het dan nooit een keer goed genoeg, vroeg ik dan af.


Nu snap ik wel dat het een levenslang proces is, het verbeteren van je leven. Goed trouwe bloglezers weten dat ik mijn huishouding wilde verbeteren. En ja dat gaat aardig goed, natuurlijk hier en daar wat zwakke momenten. Op het gebied van ons huishoudboekje valt ook nog wel een en ander te verbeteren. Dus vanavond hoop ik hierover tips en trucs te horen. Heb vanmiddag in de bieb ook een geinig boekje over dit onderwerp meegenomen; Jong en Schuldig. Gaat over een 24 jarige jongeman die een weblog heeft bijgehouden over het aflossen van schuld zo'n 18.000 euries! Een humoristische en hartverwarmende verslag van een persoonlijke overwinning. Een taboe-doorbrekend succesverhaal vol geestige anekdotes, praktische tips, adviezen en inspiratie, zegt de inleiding van het boek.



No comments: