Wednesday, February 06, 2008

Engel

Vandaag had ik een engel op bezoek. Ehecht!

Vannacht 'lekker' lang wakker geweest. Van 01.00 - 4.00...gelukkig heb ik mezelf een beetje kunnen vermaken en niet liggen ergeren aan het feit dat slaap me niet kon overmannen.
Dus toen rond 8.30 uur Techiya me riep: Mamaaaaaaaaa...maaammmaaaa, (Ja, soms roept ze me, meestal huilt ze om aan te geven dat ze uit bed wil) dacht ik, dit kan een pittig daggie worden.

Toen kwam een vriendin langs. Niet zomaar op de thee, maar om te helpen. Zo bescheiden als ik ben, wuifde ik natuurlijk haar aanbod weg. Nee dat is echt niet nodig. Uhumm...de afwas van de avond daarvoor en de ochtend stond nog op het aanrecht, een spoor van koekkruimels op de vloer, een wasje in de machine die opgehangen moest worden, maar nee joh, het is echt niet nodig om te helpen....kom lekker een theetje drinken. Ik ben wel zwanger, maar kan het heus allemaal zelf nog wel.

Na een uur kletsen, dacht ik, als ze straks weggaat dan heb ik echt spijt. Dus heel voorzichtig zei ik; Misschien kunnen we toch even samen afwassen. Waarnaar ze ook nog even de stofzuiger ter hand nam en nog wat andere klusjes van me overnam. Lief!!!

Niet makkelijk hoor om hulp te ontvangen. Voel je je zo zwak he. Niet fijn...Toch wel dankbaar voor haar hulp!

1 comment:

Anonymous said...

Ja, lastig he!