Friday, January 06, 2006

Nieuws week1

Zoals jullie weten werken wij als "Zendelingen" in Assen. Nu weet ik dat iedereen een zendeling is, maar goed...ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen. Zendeling thuis in je woonplaats en zendeling zijn elders is toch wel anders. Als zendelingen in Assen schrijven wij om de drie maand een nieuwsbrief. Ee stel (Jmeo collega's) op Heidebeek, die schrijven een weekmail naar hun achterban. Die weekmail krijg ik dus ook...superbemoedigend altijd wat zij schrijven. Hoe zij samen met God in bepaalde processen staan in hun leven.

Dus ik vraag me nu af of dat ook voor ons een goed idee is. Wat denk jij?
1. Alleen via de blog een weekmail (af en toe iets tussendoor op de blog zetten)
2. Via de blog een weekmail en om de drie maand een nieuwsbrief
3. Alleen om de drie maand een nieuwsbrief (de blog voor gewone dingetjes houden)

Ik hoor het wel wat jullie ervan vinden of ik hoor niks...(nu ik hier zo zit, wens ik dat ik nu al iets van iemand hoor...dat kan natuurlijk niet, na het weekend check ik de blog pas weer)

Hier dan toch alvast een soort weekmail...want we hebben nieuws over het huis!
Toen ik dinsdag naar de woningbouw belde, had ik er eigenlijk helemaal niet op gerekend dat wij misschien wel kans maakten op dit huis. Dus toen de mevrouw aan de andere kant van de telefoon vertelde dat wij op nr. 1 stonden, was ik natuurlijk blij verrast. Ze zei; Bel morgen maar, dan is de sluitingsdatum.
Maar mevrouwtje had zich vergist, want de sluitingsdatum was een dag later ivm de feestdagen.

Donderdag na enen wij weer bellen. Ennn...jaaa!! Nog steeds op nr. 1!
Dus maandag gaan Daan en ik naar Oosterwolde voor een intakegesprek...
Dinsdag gaan Daan en ik naar de Van Bingenweg om het huis te bekijken...
Daarna gaan Daan en ik beslissen; doen we of doen we het niet...

Beslissingen maken...altijd spannend.
Ook denken we na over de zomervakantie..gaan we wel of niet op aktie dit jaar.
Hoe gaat het straks met mijn werk als de baby er is...

We hebben veel te bepraten met onze Hemelse Adviseur...Ik ben benieuwd hoe God ons zal leiden en hoe Hij gaat antwoorden op onze vragen; doen, niet doen, wachten, stilte...
Een tekst die iemand deze week mailde heeft me enorm bemoedigd; Gelukkig wie bij U hun toevlucht zoeken, met in hun hart de wegen naar u. Trekken zij door een dal van dorheid, het verandert voor hen in een oase; rijke zegen daalt als regen neer.

Voor mij was het alsof God zei; Het maakt niet uit waar je gaat wonen. Ik kan het veranderen in een vruchtbare plek. Blijven we in de Ruiterakker, dan is het misschien allemaal mini...maar dan is het ok. Gaan we naar het nieuwe huis, dan is het allemaal wat ruimer (heerlijk)...de wijk Kloosterveen is misschien niet helemaal mijn eerste keus...maar dan is het ok. Als wij maar onze toevlucht bij God zoeken en dat in onze hart wegen naar Hem open blijven.

Verder ben ik vandaag met oom Fred en tante Mariana begonnen met een leiderschapstraining. Deze training helpt me ook weer in mijn dagelijks werk hier in Assen. Wat is mijn doel ook alweer. Wat is mijn passie. Wie wil ik bereiken. Hoe ga ik dat doen. Ik had het weer even nodig om bij deze vragen stil te staan. Ook was het goed om te horen dat we allemaal de opdracht hebben om te "heersen". Heersen, leiding geven op een manier zoals je bent, dus ik hoef niet te zijn zoals een ander is. Pff...ik wist het wel, maar toch voelde het vanochtend alsof er een last van mijn schouders viel.

Ik merk dat ik helemaal zin heb gekregen om heel veel te schrijven nu....maar ik denk dat wat ik nu geschreven heb, wel het belangrijkste was voor mij deze week. Het is bijna 17.00 uur nu..'kmoet me klaarmaken om naar Almelo te aan. (logeren bij adik Didi, bezoekje brengen aan usi Maggie in Zaandam, met Willem en Heidi..wordt leuk weekend)

Nou tot volgende week maar weer...Enjoy your weekend!!! Deborah


4 comments:

Ruth said...

Hoi Knapperd,

Ja, spannend is het allemaal he? Het lijkt me hartstikke leuk om wekelijks op jullie blog te lezen hoe het allemaal gaat en waar jullie mee bezig zijn. Ook al wonen we dichtbij elkaar, we zien elkaar niet zo vaak, dus dan is het fijn om te kunnen lezen hoe het met jullie is! Ik lees ook dat je zin krijgt om te bloggen, ok dan!
Trouwens, niet iedereen kan reageren op je blog. Alleen mensen die zelf ook een blogspot-account hebben kunnen dat, dit kun je veranderen in de instellingen, want ik denk dat meer mensen jullie weblog gaan lezen!

Nou lieve friends, zet 'em op, God voorziet altijd. Veel liefs en knuffels voor de jullie en de baby!

Didi Deborah Sandra Delsy Sahupala said...

Nou Usi&Bung,
Wat jullie zelf willen, elke week of om de week of elke maand een keer... Ik kyk regelmatig en vind het wel leuk ook zo op de hoogte te zyn van jullie reilen&zeilen?! We zullen elkaar nog wel vaker zien en spreken, nu er van alles en zoveel [ook:)] gebeurd... Huisje[in aantocht]-Boompje[groeit behoorlyk hihi]-Beestje[uuhm konijn-hond?? oh nee Daan'z neus kan dat niet aan gheghe]
Your tha Boss... Skattie'z kiekmà wàh ie deut ;)

Munah said...

Ik ga voor optie 2! ... :)

papa en mama pattipeilohy! nog een paar maandjes te gaan...

Anonymous said...

Hoi . blog van jullie ziet er goed uit , En groeit die kleine al papa daan ? In december ga ik lekker op vakantie naar Nieuw zeeland . Stuur wel een mailtje als ik bij me oom zit

groetjes ase