Tuesday, January 31, 2006

Net als vorige week eerst even in mijn agenda gekeken, voordat ik begin met schrijven van onze weeknieuws. Wat als eerste opvalt zijn mijn notities; Momenten van geluk.
Bijvoorbeeld bij maandag en dinsdag staat:

Moment van geluk – bosje bloemen gekregen van Daan (zo lief!!!)
Moment van geluk – met Natalie reizen naar Almelo, 57e verjaardag vieren van Papa Henk

Even uitleggen. Ik had vorige week een boekje, een kadootje voor mezelf, gekocht met 297 momenten van geluk. Daarin staan tips, om een moment van geluk te hebben. Kleine dingen…
Naar aanleiding van dat boekje ben ik vorige week een beetje bij gaan houden, welke momenten van de dag, mij gelukkig maakten.

Praktische Discipelschap Training
Zaterdag schrok ik wakker…OH..NEE… Te laat! De wekker gaf aan dat het 8.00 uur was, om 8.30 uur moest ik aanwezig zijn bij het gebouwtje “De Kroezenhof”, waar we de Praktische Discipelschap Training houden. Als een gek me klaargemaakt. Snel wat eten, wantjah..de baby wil ook wat. Gelukkig maar 5 minuten te laat. Iedereen stond nog voor de deur te wachten, want de beheerder was verhinderd. Fieuw…

Een geweldige dag. Bemoedigend en leerzaam. Voordat de les begint, tijdens de pauze klets je wat met elkaar. Tof om te horen hoe andere mensen met God leven. Tof om te horen hoe mensen uit een comfortzone willen stappen en meer willen groeien. Tof om te horen dat mensen zich willen uitstrekken naar meer vrijheid.

oom Jaap Dieleman gaf weer een superles; Het onderwerp was; De Heilige Geest op en in je.
Zoals ons lichaam water nodig heeft (in je), en zoals je je lichaam was met water (op je) zo werkt ook de Heilige Geest. Wat mij vooral heeft aangesproken was dit;
Kracht zonder karakter werkt niet
Karakter zonder kracht werkt ook niet
Je kunt van alles doen met de kracht van God, maar als je karakter niet goed ontwikkelt is dan kan het heel gevaarlijk zijn > hoogmoed.
Als je een goed karakter hebt, maar de dingen doet zonder Gods kracht > dan gebeurt er weinig. Geen leven.

Ik zie uit naar de volgende keer. Want ook het praktische gedeelte ’s middag liet weer zien dat God wil spreken tot ons om anderen te zegenen. Vraag eens aan God hoe en wie je vandaag mag zegenen. God kan heel verrassend tot je spreken. Afgelopen zaterdag vroeg ik ditzelfde aan de Heilige Geest voor een meisje in mijn groepje. Ik zag een clown..uhm…toch maar in geloof uitgesproken. Zij vertelde mij iets wat ik niet wist…dat ze ooit geïnteresseerd was om mee te werken met de Clinic Clowns…Dus ik ben benieuwd hoe God verder tot haar zal spreken hierover. Misschien ligt deze uitspraak voor altijd op de plank, misschien hoort deze uitspraak bij haar roeping…Dat is verder niet aan mij…maar aan God en haar…

Zoals oom Jaap zei; Wij zijn maar een pijp waar water doorheen moet stromen. Als God geen water door ons laat stromen, blijven wij een gewone pijp…God moet het doen. De grootste man of vrouw Gods kan vanuit zichzelf niet eens een vlieg van zijn hoofdpijn genezen.

Minder leuk
Dit afgelopen weekend hebben we ook slecht bericht gehad…wat ons diep heeft geraakt. We zijn God aan het vragen hoe we hierop moeten reageren.

Zoektocht

Nog even over mijn zoektocht wat ik voor God kan doen dit jaar. Vanmorgen met oom Freddy en tante Mariana mijn vraagtekens besproken wat betret mijn werk. Het zal vooral neerkomen op;
licht financiële administratie, gebedswerk, jongerenbijbelstudiegroep 1x in de twee weken..kortom veel werk wat ik vanuit huis kan blijven doen. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken met ons lief baby-tje erbij.

Tot slot…ben ik afgelopen woensdag naar de verloskundige geweest. Alles ziet er heel goed uit. Waar ik uiteraard heel dankbaar voor ben. Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden, want we hebben nog niets klaar staan. Aanstaande vrijdag wordt het ledikantje en commode etc. gebracht. Ik heb dus erg zin in vrijdag…

Tot volgende week!
Deborah

1 comment:

Anonymous said...

Hallo Daan en Deborah,
via ruths log kwam ik op jullie website terecht! Leuk zeg!
Alles goed met jullie en de kleine:-) ?
Nou geniet van jullie zwangerschap, en veel succes en plezier met de voorbereidingen.
Be blessed, en dat alles snel op z'n plek mag vallen!

groetjes uit Amsterdam!
Julia en Co. ;-)