Thursday, June 21, 2007

Weg met die troep


Een tijdje terug heb ik dit boek gelezen.

Nu ben ik helaas alleen met vlagen heel netjes. Ik loop net ons logeerkamertje binnen en zie weer allerlei dingetjes liggen die er niet horen. Op bed ligt bijvoorbeeld de oplader van mijn mobiel, de kinderbijbel van Techiya, een spuitbus tegen muggen (dat is weer een verhaal apart), nog wat wasgoed wat opgevouwen moet worden, een pak luiers van een klein nichtje die hier heeft gelogeerd en dat pak is vergeten, hoesje van een telefoon van iemand die het hier is vergeten (ik ben dus niet de enige die zo vergeetachtig kan zijn) en zo kan ik nog even doorgaan met opnoemen van spullen die of geen eigen plek hebben of niet teruggelegd zijn op hun plek.


Een paar uitspraken van de schrijfster heb ik overgeschreven op een a4 tje en in de w.c. gehangen. Dat was niet zo'n goed idee, want Daniel en een gast dachten dat ik dat a4 tje voor hun had opgehangen en dat was echt niet zo. Echt waar...Het was echt om mezelf aan bepaalde principes te herinneren. Echt!!!


Een daarvan is; Leg de rommel jouw wil. Uiteindelijk heerst de rommel niet over jou, maar heb jij de rommel in de hand.


Daar wil ik dus naar toe. Dat IK HEERS over die rotzooi in mijn huis!!!

Beneden lukt het trouwens al aardig. Meestal heb ik aanrecht leeg, gasfornuis schoon enz..enz.. Nu de bovenverdieping nog!! En m'n auto...(die trouwens weer een beetje stuk is. Volgens mijn zwager en zijn auto freak vriend een kleinigheid. Hun mening helpt me om de auto nog te houden, want je begrijpt natuurlijk wel, dat mijn vertrouwen in mijn wonderauto flink geknakt is de laatste maanden.).


************************************************************************************
Weg met die troep! (van Donna Smallin)


We hebben ze allemaal in onze kenissenkring: mensen bij het thuis steeds een bende is. Voor al deze onverbeterlijke rommelkonten biedt dit boekje, vol simpele en praktische tips om rommel uit te bannen, uitkomst. Wie wil ontsnappen aan de chaos van zijn of haar rommelige bestaan kan met Donna Smallins zevenstappen plan prima uit de voeten:


1 Beoordeel je situatie (durf de waarheid onder ogen te zien).

2 Plan je succes (pep jezelf en je huisgenoten op).

3 Maak je last lichter (weg met die troep).

4 Organiseer je omgeving (alles heeft zijn eigen plekje)

5 Knap rommelige plekken op (stem je woning en je spullen af op het leven dat je wilt leiden).

6 Gebruik systemen om het leven simpel te houden (werk slimmer, niet harder).

7 Ban rommel voor altijd uit je leven (eindelijk tijd om dingen te doen die je leuk vind).


Begin vandaag en houd het vol. En wees geduldig: het is de moeite waard!


Euro 9,90isbn 97890 6834 181 2 / NUR 740

2 comments:

Anonymous said...

Oh man, dit boek heb ik nodig. Momenteel is mijn oplossing voor mn rommel verhuizen. Ik geef de schuld aan mijn te kleine kamer (of durf ik nu de waarheid niet onder ogen te zien?)

x
deb-ik ga naar almelo met de trein naar assen-ora

Ruth said...

Oei.
Pijnlijk herkenbaar.
Gotta have this book.