Wednesday, May 09, 2007

Happenings

  • De waterpokken zijn bijna verdwenen. Vooral op Techiya haar buik zijn veel littekens te zien. Hier en daar zit nog een korstje.
  • Techiya kan sinds eergisteren ook achteruit stappen. Het lijkt alsof ze danst. Heel grappig.

  • Ik heb nog geen snoertje opgehaald. Dus nog geen foto's van haar eerste verjaardag te zien.

  • Jammer dat het regent kan Techiya haar zandbak nog niet uitproberen.

  • Ben gisteren wel door de regen met haar op de fiets gegaan. Gelukkig is ze niet verkouden.

  • Ik ging even iemand helpen bij haar thuis, kon niet met de auto, de uitlaat is gebroken.

  • Twijfel of we de auto nog houden of wegdoen.

  • Gelukkig regent het, kunnen onze zelf geplante gladiolen lekker groeien.

  • Heb interessant boek gelezen: De opwekking die wij nodig hebben. Gaat over opwekking door de Heilige Geest. Mensen kwamen "spontaan" tot bekering...beleden zonden en zagen in dat ze verloren zijn zonder Jezus. Heftig boek.

  • Ons overbuur jongen ging zondag mee naar kerk. Hij stelde allerlei vragen. Ik vond het moeilijk om duidelijke antwoorden te geven.

  • Aan het begin van de dienst vroeg hij: "Komt Jezus straks?"

  • Ik antwoordde: Hij is er al. Hij woont in je hart... (klinkt natuurlijk vaag voor iemand die niet gelooft)

  • Onder de zangdienst riep hij opeens: "Wanneer komt Jezus nou?!!"

  • Mensen voor ons schrokken nogal of vonden het kostelijk. Ze draaiden zich 180 graden om.

  • In dezelfde dienst werd een jongeman gedoopt. De voorganger vertelde dat de jongeman zijn leven aflegde voor God en in nieuwheid des leven opstaat uit het water. Onze buurjongen vroeg zich af of de jongeman ter plekke dood zou gaan.

  • Ik antwoordde: Nee, hij laat zich dopen...hij gaat zo in het water...(weer zo'n vaag antwoord voor de 7 jarige, die voor het eerst van zijn leven in een kerk komt.)

  • Mijn buurjongen verbaasd: Uh...mag hij hier gewoon even zwemmen?

  • Ik hoopte maar dat de kinderdienst wat meer duidelijkheid kon scheppen, dan mijn vage antwoorden.

  • Ondanks alle nieuwigheid vond hij het best leuk en wil nog wel eens mee.
Tjah en zou gaan de dagen voorbij en maken we van alles mee...en houden verschillende dingen ons bezig...





1 comment:

Jorn & Pauline said...

heey deborah, haha bij deze laat ik even weten dat ik je blog ook volg :-)....wat een schat van een dochter heb je!!
ik las dat trouwens van dat over opwekking en weet je wat cool is: vorige week was er op christelijke conferentiecentrum de Betteld een soort opwekking onder kinderen (o.a. uit traditonelere kerken)...

ze ontvingen door gebed de doop met de HG (zelfs wanneer ze naar voren waren gegaan om te geinen), ging in tongen spreken, over elkaar profeteren, gingen spontaan hun zonden belijden liggend op de grond, waren niet meer te stoppen in het aanbidden van God etc...gingen ook tijdens een jongerendienst voor de jongeren bidden (kinderen tussen denk ik 6 en 13 jaar) en gebeurden hele mooie dingen...bevrijding, genezing, profetie etc. kwas er jammer genoeg niet persoonlijk bij, wel stukjes video gezien...echt super gaaf...zelfs jongetje die hele psalmen citeerde :-)!

maar goed daar dacht ik even aan...