Sunday, March 04, 2007

Teleurgesteld...opgelucht...

Is teleurgesteld een antoniem* van opgelucht....?
Maar goed. Deze twee emoties gingen wel door me heen toen ik afgelopen woensdag hoorde dat ik voorlopig niet hoef te werken. Degene die ik verving was veeeel eerder hersteld dan werd verwacht.

Ik wist niet of ik wel of niet blij moest zijn. Want ik dacht dat het een zegen van de Heer was. Of wilde de Heer mij het volgende leren; bewuster genieten van de vrije planning voor de dag voor Techiya en mijzelf. Mag zelf mijn agenda invullen. Hoef me niet aan werktijden te houden.


* an·to·niem1 (het ~, ~en)
1 woord met tegengestelde betekenis van opgelucht?

Owjah...heb vandaag een goede goede preek gehoord, veel geleerd weer. Het leven met God is toch echt niet saai mensen!!!

1 comment:

Ruth said...

Hi Deb,
Je bent blij en dankbaar met wat je hebt. Of je nou werkt of niet, je BLIJFT blij en dankbaar. Zeer leerzaam voor mij...;-)
Nu de kinderen deze leeftijd hebben is het wel jammer dat we niet meer bij elkaar in de buurt wonen! Ik weet zeker dat Raphael en vooral Chananja het heel leuk zouden vinden om met Techiya te spelen! Lekker achter elkaar aan kruipen!
Liefs vanuit Assen,
Ruth