Wednesday, January 21, 2009

Tanden en Kiezen

Vorige week vrijdag heb ik een uur met beve en vreze in de tandarts/mondhygieniste-stoel gezeten. Een gaatje. De tandarts een jonge meid deelde mee dat het gaatje, geen gaatje was, maar een groot gat. Nooit last van gehad? vraagt ze verbaasd. Noop, nooit last van gehad.
Het was een lastige handeling volgens haar. Ik zou er zeker last van krijgen, omdat ze de zenuw zag liggen, natuurlijk heeft ze er iets beschermends overheen gedaan.


Met die boodschap mocht ik door naar de mondhygieniste. De vorige keer lag ik met een dikke buik in de stoel. Een hele tijd geleden dus. Maar ik herinnerde me dat nog als de dag van gister want het deed PIJN. En weer deed het PIJN!!! Ze vond het nodig om te zeggen dat ik nogal een bijzonder gebit heb; in mijn bovenkaak ontbreekt een kies, in mijn onderkaak past een kies niet tussen een kies en een tand en aan de andere kant van mijn onderkaak ligt een verstandskies dwars in mijn kaak. Heel bijzonder...

Maandag mag ik naar de kaakchirurg. jipie....
Omdat ik het erg spannend vind, vroeg ik om uitleg aan de telefoniste. Je komt hier en de kies wordt er uitgehaald. Zij vond er blijkbaar niets spannends aan en had totaal geen begrip voor mijn angstige gevoelens. Nouja het zal dan wel niets voorstellen; even een dwarse kies weghalen...

Wish me luck...

1 comment:

Didi Deborah Sandra Delsy Sahupala said...

WISH YOU GOOD LUCK..
A LOT OF LUCK..

rare vrouw hoor die assistente..
idd weinig begrip voor je zenuwen en zal het vast niks bijzonders vinden..

Nou hopelijk valt het mee, maar ik weet wel toen ik 'm kies uit liet trekken dat ik heel wat ibu's 700 heb geslikt..nadat de verdoving was uitgewerkt.. Lekker bemoedigend, ik weet het.. Maar toch..
Wens je heeeeel veeel successss
(kuzzz)