Monday, August 18, 2008

De middelbare




Matthijs gaat naar de middelbare school. Deze week gaat het dan echt beginnen. Vorige week heeft hij een nieuwe agenda, nieuwe rugtas gekocht en zijn boeken gekaft..




Dat is voor mij alweer 19(!) jaar geleden. Mijn agenda had mijn pleegmoeder gekocht. Ik deed alsof ik er blij mee was, maar ik vond hem eigenlijk niet leuk...ik leerde al snel van mijn zussen dat je agenda zelf kon 'pimpen'. Mijn grote nicht uit Rotterdam vertelde dat een koffertje heel stoer was, in plaats van zo'n lelijke grote leren tas. In mijn tijd was zo'n leren tas verplicht. het moest een sterke degelijke tas zijn ter bescherming van je boek een rugtas voldeed niet. Dus ik wilde graag zo'n koffertje. Ook die mocht ik zelf niet kopen, maar werd voor mij gekocht. Alleen werd de koffer een maat te groot gekocht, zodat het leek alsof ik elke dag op vakantie ging. Als brugpieper op die grote school hebben anderen me ook vaak wat nageroepen.


Zware maar ook leuke tijden de middelbare...


No comments: