Thursday, September 20, 2007

Toegeven

Toegeven = concessies doen, een veer moeten laten, inschikken, water bij de wijn doen (VanDale)

ik: "Techiya nog ééén hap...."
Techiya met haar geinige intonatie: "Nee..."
ik, iets geïrriteerd na een paar herhalingen: "Techiya, jawel happen!!!"
Techiya: "Nee...(en draait haar hoofd weg)"
ik: "Dan niet..."

En zo gaat het meerdere malen per dag op allerlei gebied.

Maar ook heb ik na maandenlang vol te hebben gehouden, moet inschikken. De computer staat dan toch beneden. We hadden een computer/logeer/rommelkamer, maar dat moet een mooi babykamertje worden. Dus eerst had ik bedacht om de computer dan op onze slaapkamer te zetten, maar daar moet de eerste maanden van ons tweede kindje, zijn of haar wiegje staan.
Dus nu zit ik beneden. Eigenlijk ook wel weer gezellig hoor.

Nu nog uitvinden wanneer wel of niet ik een veer moet laten (ik ken deze uitdrukking eerlijk gezegd niet, weet dus ook niet of ik um zo goed gebruik).

No comments: