Thursday, March 26, 2009

Vroeg

Ben vroeg wakker vandaag. Aangekleed om naar de ochtendbidstond te gaan. Vergeten de auto staat bij de garage. Was te laat om nog te fietsen. Thuis bidden kan altijd. Kachel aan, fleece deken over mijn schouders. Verschillende mensen en situaties komen in gedachten, daar bid ik dan maar voor. Gaat wat moeizamer dan met een groepje vroeg in de ochtend bidden.

Zeven uur. Ik stop met bidden. Heb tijdens het gebed veel naar buiten door mijn vieze ramen gekeken. Even op internet zoeken naar goede tips voor het wassen van ramen. Een ui in parten in het water beloofd een streeploos resultaat. Ook maar even mijn mail gecheckt.

Twijfelmoment. Zal ik de ramen gaan wassen of wachten totdat de meisjes wakker zijn en gegeten hebben. Ik zit eigenlijk wel lekker hier met het zonnetje in mijn rug. Achter mij hoor ik de graafmachine starten. Het is half acht. Ons uitzicht is deze week drastisch veranderd. Geen dichtgetimmerde huizen meer te zien, maar lucht en bomen. Verbetering.

Heb trouwens ook wat hoofstukken uit Job gelezen. Blijft indrukwekkend. Wat me het meest is bij gebleven is de grootheid van God en het vergankelijke van de mensheid. Ik was al niet zo vrolijk, ben daar ook niet vrolijk van geworden.

Het toepassen van de 'lachpreek' zie eerdere post komt in mijn gedachten. Maar ik wuif het ook snel weg. Heb gewoon geen zin om te lachen. Aan de andere kant heb ik wel genoten van deze niet doorgaanse ochtend. Ik hoor een stemmetje, alhoewel een stemmetje beter gezegd een luide roep: IK BEN WAKKER.

Nou mensen. Een kijkje in mijn ochtend dit keer. Misschien een beetje neerslachtig, maar ik zal er zeker wel voor kiezen om deze dag tot een goede dag te maken. Een goede vrijdag gewenst...en een relaxt weekend!

No comments: