Tuesday, March 14, 2006

VERLOF

ver·lof (het ~, -loven)
1 vergunning => toestemming
2 toestemming om enige tijd niet te werken
3 periode dat men toestemming heeft om niet te werken => verloftijd


Ik heb de baby vanochtend verteld dat 'ie nog lekker mag blijven zwemmen in mijn dikke buik. Mama Deb gaat vanaf volgende week genieten van de periode dat zij toestemming heeft om niet te werken. Volop tijd om kleertjes, luiers etc. wassen...bedje opmaken...

Als de baby er is en w i j drietjes zijn gewend geraakt aan onze nieuwe leventje, dan gaan we weer verder nadenken en (eindelijk) beslissen over de volgende stap in ons leven, qua werk.

Maar de komende lentemaanden gaan we ons richten op ons als gezinnetje...

Deborah

p.s. ik was zondag even trots op mezelf...had lekkere (!) soto gemaakt. Dat moest Papa Henk in Almelo natuurlijk even horen. Dus ik hem smsen...vrij direct belde hij mij...hij was ook trots...Voor recepten/tips bel ik mijn Papa Henk even. Hij is de beste kok van de helelehele wereld!!! Vind ik...

6 comments:

Didi Deborah Sandra Delsy Sahupala said...

hahah, ja ja hy moest wel effe horen, hoe je het had gemaakt... en had zoals hij is altyd wel een aanvulling + comment erop hihihi...Wat wel moet, wat niet moet, etc. Ach ie weet wàh jah, gheghe... Maar wel leuk, gisteren had pap een spontane ingeving, zat boontjes te snijden en dacht hé Kga RotiKip maken, jummiejummie... En usi Tali kon 't natuurlyk nie laten, die komt eten, de volgende dag weer, want er is genoeg, ze zegt te veel voor 2, maar net genoeg voor 4, waarbij Armand weer van pap de eer krijgt om z'n 3 bordje te nemen!! Verwende schoonzoon!! Daan als je er bent mag je ook wel verwend doen hoor tegen Pa Henkie?! je hoeft maar te bellen en zeggen dat je komt en zegt wat je graag wilt eten, en het komt voor elkaar.. Armand krijg het ook voor elkaar, de tahoe-tempè bijvoorbeeld, en Glen moet vlees geen groente, en Jeroen is dol op Gado2... En jy, nou dat komt snel!!

Didi Deborah Sandra Delsy Sahupala said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Didi Deborah Sandra Delsy Sahupala said...

oh ja je zussen Sahupala kunnen er ook wat van.
Natalie; pap kom je bij ons eten, dan mag jij koken... of belt op, uhum heb je al gekookt, maaruh?! wat gaan jullie eten... oh lekker, ik-we kom(en) bij jullie eten!!

Gaan we nr GleNatas, om Cheyenne te zien, hhmmm, zegt Natas, Kheb ribbentjes gekocht en boontjes, pap hoe maak je dat... ik bedoelùùh... blijf je eten, kook jij, dan kijk ik!!

En DD, ja die mag niet klagen, haha, ach zij wil wel en kan ook wel koken, maar ja als je een goeie kok in huis heb, maak je er gebruik van!!haha
En Patricia, ja die kookt toch liever zelf hihi, van haar weinig last!! hahah, maar ooit komt het wel...Gado2 veel werk, mag pap wel weer een keer maken hahaha

Zie jullie snel weer, toch?!

Groetjes, Papa-Opa Henk
[& (tante) Didi]

Jorn & Pauline said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Jorn & Pauline said...

heey deborah nog een poging tot comment..hoe is het met jullie drie?? leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen..en al weer bijna verlof..wow..heb je btw nog update fotootjes waar mijn moeder, lydia en ik van kunnen genieten :-)

Ruth said...

Hmmm.. als de kids wat groter zijn komen we gráág een keer jouw soto proeven Debster!!! (hoezo, jezelf uitnodigen...???)

En Didi, ik probeer een comment te zetten op jouw log, maar het lukt me niet...

Liefs, Ruthje